موضوع مهمی که در ایمیل های افشا شده کلینتون برملا شد

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران : روزنامه سبق اسرار فاش شده در ایمیل های هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا پیرامون ورود نیروهای سپر جزیره به بحرین را خاطرنشان کرد.

موضوع مهمی که در ایمیل های افشا شده کلینتون برملا شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، سایت شبکه روسیا الیوم گفت، روزنامه عربستانی سبق به این امر اشاره کرد که در سال 2011، عادل الجبیر، وزیر خارجه پیشین و سفیر وقت عربستان در واشنگتن پاسخ شفاف و قاطعانه ای را به اظهارات کلینتون داد.

طبق گزارش این روزنامه، این پاسخ قاطع در اظهارات الجبیر به کلینتون مطرح شده بود. کلینتون خواهان توضیحاتی درمورد ورود نیروهای سپر جزیره به بحرین شده بود چراکه نیروهای سپر جزیره عملاً بر پل رابط میان عربستان و بحرین قرار می گرفتند.

روزنامه سبق گفت که ایمیل هیلاری کلینتون برملا کرد که آمریکا با مداخله نیروهای سپر جزیره برای حفظ نظم در بحرین در سال 2011 مخالفت کرده بود.

در این ایمیل که اخیراً از طبقه بندی خارج شده ، آمده است که عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات به کلینتون تاکید کرد که این مساله یک امر داخلی برای کشورهای عرب حوزه خلیج فارس است.

رئیس دستگاه دیپلماسی امارات در پست الکترونیک خود گفت که اقدام عربستان و امارات در اعزام نیرو به بحرین بنا به خواست دولت منامه اجرا شده و هدف از آن بازگرداندن نظم است.

در این پاسخ آمده است پادشاه بحرین دست خود را از مدت ها قبل به سمت صلح و آرامش دراز کرده بود و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بی تفاوت نخواهند ماند در حالی که دیگران بحرین را در گرو گرفته اند. این مساله یک امر داخلی مربوط به کشورهای حوزه خلیج فارس است.

اخیراً دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از افشا کردن ایمیل های کلینتون خبر داد.

مجله تار و سه تار: مجله تار و سه تار، محفلی از هنر و ساز ایرانی بسازیم.

سفر به کیش: سفر به کیش، جاذبه های دیدنی ایران را با ما دنبال کنید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 17631

به "موضوع مهمی که در ایمیل های افشا شده کلینتون برملا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضوع مهمی که در ایمیل های افشا شده کلینتون برملا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید