میانگین عمر ناوگان هوایی ایرلاین های جهان چقدر است؟

به گزارش مجله آزمون اول، میانگین عمر ناوگان ایرلاین های مختلف جهان

عمر ناوگان ایرلاین ها یکی از مهم ترین فاکتورها در هنگام سفر برای انتخاب بهترین هواپیمایی موجود است. آیا می دانید کدام ایرلاین ها دارای تازه نفس ترین هواپیما هستند و کدام یک ار خصوط هوایی با قدیمی ترین هواپیماها پرواز می نمایند؟ یک سازمان مستقر در سوئیس Ch-aviation که متخصص ارائه خدمات هواپیمایی به روز می باشد، از متوسط عمر ناوگان ایرلاین های مختلف جهان پرده برداشته است. برای یافتن پاسخ این سوال با خبرنگاران همراه باشید…

میانگین عمر ناوگان هوایی ایرلاین های جهان چقدر است؟

آمارها حاکی از آن است که در منطقه استرالیا، ایرلاین ویرجین استرالیا (virgin Australia) با لبخند عرض اندام می نماید. همچنین، ایرنیوزلند، ایر تاهیتی نوی (Air Tahiti Nui) و شرکت ترنس تاسمن (trans-Tasman) زیر مجموعه ایرلاین کانتاس مستقر در آکلند نیز در شرایط خوبی قرار دارند.

جوان ترین ناوگان هوایی

با این وجود، صندلی نخست از نظر جوان ترین ناوگان هواپیما در جهان به نروژین ایر یو کی (Norwegian UK) می رسد. متوسط عمر هواپیمایی نروژین ایر بریتانیا زیر یک سال است. رقبای این ایرلاین راه سختی در پیش دارند.

ایرلاین های جوان جهان که عمر ناوگان هوایی آنها زیر 2 سال است.

در این رتبه بندی دو ایرلاین چینی: هواپیمایی رنگارنگ گوئیژو (Colorful Guizhou Airlines) و لونگ ایر (Loong Air) در کنار یورو وینگز آلمان (Eurowings) و خطوط هوایی سوئیس گلوبال (Swiss Global Air Lines) قرار دارند.

به نقل از توماس جَگر مدیر عامل شرکت ch-aviation : داده های ما به وضوح نشان می دهد که طی چند سال گذشته رشد چشمگیری در اروپا و آسیا دیده می گردد. همچنین، شرکت های تازه کار چینی توانسته اند به صندلی خوبی در زمینه دست یابند.

قدیمی ترین ناوگان هوایی

این در حالیست که آفریقا و آمریکای شمالی برای قدیمی ترین ناوگان هوایی در حال ستیز هستند. در صدر این فهرست، ایرلاین کنیایی فلای ساکس ((Fly SAX واقع شده است که میانگین سن هواپیماهای آن بالای 36 سال است. بعد از آن ایرلاین کانادایی Nolinor Aviation و ایرلاین کنیایی اکسپرس ایرویز (African Express Airways)، وسترن ایر باهاما (Western Air Bahamas) و ایرلاین کانادایی (Pacific Coastal Airlines) می آیند.

توماس گفت: بدیهی است که درمورد کانادا و کنیا شاهد داستان کاملا متفاوتی هستیم. هر دو دارای ایرلاین های کوچکی هستند که در مناطق دورافتاده سرویس دهی می نمایند. بسیاری از ایرلاین های آفریقایی که در صدد توسعه کار خود هستند، سرمایه کافی برای ثبت برندهای جدید ندارند.

با توجه به این نکات جوان ترین ناوگان هر قاره متعلق به ایرلاین های زیر است:

  • آفریقا: رواندایر (RwandAir)

  • آسیا: خطوط هوایی رنگارنگ گوئیژو (Colorful Guizhou Airlines)

  • اروپا: ایرلاین نوروژین یو کی (Norwegian UK)

  • آمریکای شمالی: وست جت انکور (WestJet Encore)

  • اقیانوسیه: ایر تاهیتی (Air Tahiti)

  • آمریکای جنوبی: کونویاسا (Conviasa)

در این بین شرکت هواپیمایی نوروژین یو کی (Norwegian UK) با 5 فروند هواپیما که عمر آنها زیر یک سال است، دارای جوان ترین ناوگان هوایی می باشد. ایرلاین جت وست انکور (WestJet Encore) با داشتن 40 هواپیما که متوسط عمر آنها به 2 سال می رسد، در رده های بعدی قرار می گیرد.

در قاره اقیانوسیه متوسط سن 10 فروند از هواپیماهای ایرلاین ایر تاهیتی به 4 سال می رسد. ایرلاین کونویاسا 9 هواپیمای 4 ساله دارد. همچنین، متوسط عمر 12 فروند از هواپیماهای ایرلاین رواندایر به زیر 5 سال می رسد.

قدیمی ترین ناوگان هوایی با متوسط عمر 36 سال از 5 فروند هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی فلای ساکس می باشد که در آفریقا سرویس دهی می نماید. پس از آن ایرلاین نولینور با 34 سال، اکسپرس ایرویز آفریقا با 32، وسترن ایر باهاما با 29 سال و پسیفیک کوستال ایرلاینر با 28 سال صاحبین قدیمی ترین ناوگان هوایی در میان ایرلاین های جهان می باشند.

شرکت سوئیسی Ch-aviation مدعی است که بزرگترین و جامع ترین پایگاه داده های B2B در جامعه هواپیمایی می باشد که اطلاعات دقیق در خصوص ناوگان، هواپیما، سرمایه داران این صنعت، مشتریان، مسیرهای هوایی و اطلاعات برنامه پروازی سراسر جهان را ارائه می دهد.

همچنین، متوسط عمر ناوگان ایرلاین قطر 6 سال

متوسط سن ناوگان ایرلاین امارات 5 سال

میانگین عمر ناوگان ایرلاین الاتحاد 6 سال

متوسط سن ناوگان ایرلاین ترکیش 6 سال

متوسط سن ناوگان ایرلاین ارزان قیمت ایرآسیا 5 سال

میانگین عمر ناوگان ایر ایندیا (air india) 7 سال

و

متوسط عمر ناوگان ایرلاین ایران ایر 22 سال می باشد.

مجله تار و سه تار: مجله تار و سه تار، محفلی از هنر و ساز ایرانی بسازیم.

سفر به کیش: سفر به کیش، جاذبه های دیدنی ایران را با ما دنبال کنید.

منبع: سفرمی
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9735

به "میانگین عمر ناوگان هوایی ایرلاین های جهان چقدر است؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "میانگین عمر ناوگان هوایی ایرلاین های جهان چقدر است؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میانگین عمر ناوگان هوایی ایرلاین های جهان چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید